شکایت یک گروه بین‌المللی علیه فرستادگان سازمان ملل در لیبی

تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ | عنوان: ليبي


یک گروه بین‌المللی در لیبی اعلام کرد که علیه فرستادگان سازمان ملل در این کشور به دلیل نقض تعهدات و کارشکنی در روند صلح لیبی، به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.


یک گروه بین‌المللی موسوم به «مجموعة العمل الدولیة لأجل لیبیا» (گروه اقدام بین‌المللی به خاطر لیبی) اعلام کرد که تصمیم دارد علیه فرستادگان سازمان ملل در لیبی به دلیل نقض تعهدات خود به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت نماید.

این گروه غیر دولتی که متشکل از مسئولان لیبی و بین‌المللی است کمپین بین‌المللی برای مواخذه «عاملان کشتارها در لیبی» به راه انداخته است.

«عمر الحاسی» رئیس این گروه در یک کنفرانس خبری در تونس گفت که این گروه آغاز به کار کمپین بین‌المللی شامل محورهای سیاسی و حقوقی جهت مواخذه عاملان کشتارها در لیبی را اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، به گفته الحاسی، گروه مذکور علیه «برناردینو لیون» فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی و «غسان سلامه» فرستاده کنونی این سازمان به دلیل سوء استفاده از جایگاه خود در راستای نقض تعهدات و کارشکنی در روند آشتی در لیبی به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم پایبندی سلامه به توافق سیاسی الصخیرات لیبی که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، تصریح کرد که سلامه اقداماتی خارج از برنامه قانون اساسی انجام می‌دهد.

سلامه سپتامبر ۲۰۱۷ یک طرحی مشتمل بر تعدیل توافقنامه الصخیرات، برگزاری کنفرانس ملی آشتی، همه‌پرسی قانون اساسی و انتخابات پارلمانی و ریاستی ارائه کرده بود.

کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر در درگیری‌های سبها

منابع خبری لیبی از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر در درگیری‌های مسلحانه در شهر سبها واقع در جنوب لیبی خبر دادند.

به گفته منابع لیبی، صبح روز شنبه درگیری‌هایی در شهر سبها بین لشگر ششم وابسته به فرماندهی کل ارتش لیبی و یک گروه مسلح وابسته به قبیله التبو رخ داد که در نتیجه آن چهار نفر کشته و ۱۲ نفر نیز زخمی شدند.

پیش از این سرلشگر «محمد الغزوی» فرمانده منطقه نظامی سبها از شورای قبایل التبو برای پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس در این شهر درخواست کرده بود.

سازمان ملل خشونت در سبها را محکوم کرد

هیأت سازمان ملل در لیبی درگیری‌های خشونت‌بار در شهر سبها را که تا کنون به کشته و زخمی شدن چندین نفر منجر شده است، محکوم کرد.

هیأت سازمان ملل همچنین همه طرف‌ها را به خویشتنداری و ازسرگیری گفت‌وگو دعوت کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105205