اعلام حمایت اتحادیه آفریقا از برجام

تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ | عنوان: آفريقا


رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از برجام، از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از این توافق و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد.


«موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه خود با اشاره به تایید مکرر آژانس بر اجرای کامل تعهدات برجامی ایران، عنوان کرد: برجام سندی است که به اتفاق آرا، مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است.

اتحادیه آفریقا معتقد است تصمیم اخیر دولت آمریکا زمینه بروز تنش و ناامنی در منطقه را افزایش داده و علاوه بر خدشه دار کردن اعتبار تعهدات بین‌المللی، ضربه‌ای جدی به چندجانبه گرایی و رژیم بین‌المللی بازرسی هسته‌ای وارد کرده است.

اتحادیه آفریقا در این بیانیه کلیه طرف‌های برجام را به رعایت تعهدات این سند مهم بین‌المللی و نجات آن فراخوانده و از تمامی کشورها و جوامعی که در حمایت از برجام اعلام موضع کرده‌اند تقدیر کرده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که اتحادیه آفریقا که به چندجانبه گرایی متعهد بوده و به حقوق بین‌الملل احترام می‌گذارد، در همکاری با اعضای جامعه بین‌المللی از هیچ تلاشی برای حمایت از برجام دریغ نخواهد کرد.
اتحادیه آفریقا متشکل از 55 کشور آفریقایی است و به عنوان عالی‌ترین نهاد بین‌المللی قاره آفریقا، نقش مهمی در تصمیم سازی کشورهای آفریقایی در صحنه بین‌المللی بر عهده دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105194