ارتش لیبی: عملیات آزادسازی «درنه» به زودی پایان می‌یابد

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ | عنوان: ليبي


مسئول رسانه‌ای اتاق عملیات «عمر المختار» اعلام کرد که عملیات آزادسازی درنه به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به زودی پایان می‌یابد.


«عبدالکریم صبره» مسئول رسانه‌ای اتاق عملیات عمر المختار گفت که ارتش لیبی دستوراتی به نیروهای این اتاق عملیات برای آزادسازی شهر درنه صادر کرده و تمامی تجهیزات، مهمات و گردان‌ها جهت اجرای عملیات تدارک دیده شده‌اند.

صبره با اشاره به اینکه عملیات سرنوشت‌ساز درنه به زودی پایان خواهد یافت، تصریح کرد که ارتش لیبی متعهد شده از غیرنظامیان حمایت بعمل آورد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ابوبکر بعیره» از نمایندگان پارلمان لیبی در این باره گفت که تماس بین مقامات روسی و لیبی در سایه نیاز ارتش لیبی به حمایت ادامه دارد زیرا تحریم تسلیحاتی ارتش از سوی جامعه جهانی همچنان ادامه دارد و ارتش به تجهیز سلاح و حمایت مادی و لجستیکی نیاز دارد.

بعیره همچنین تأکید کرد که از دیدگاه ارتش لیبی، روسیه می‌تواند در این زمینه کارساز باشد و بر این اساس دو طرف در تلاش برای یافتن راهکاری جهت همکاری بدون نقض قطعنامه‌های سازمان ملل هستند.

حفتر اخیرا دستوراتی به گروه عملیات عمر المختار به فرماندهی سرلشگر «سالم الرفادی» صادر کرده تا تمامی تدابیر لازم برای مقابله با گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در شهر درنه و آزادسازی این شهر را اتخاذ کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105170