تحرکات پارلمانی در سودان در زمینه خروج فوری نظامیان این کشور از ائتلاف سعودی

تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹ | عنوان: سودان


فراکسیون پارلمانی «التغییر» سودان از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا سریعا نظامیان سودانی را از ائتلاف سعودی علیه یمن خارج کند.


فراکسیون پارلمانی «التغییر» سودان، دولت این کشور را مسئول مالی و معنوی خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان سودانی در جنگ علیه یمن دانست.

این فراکسیون در بیانیه‌ای تأکید کرد که از ابتدای جنگ علیه یمن، مخالف مشارکت نظامیان سودانی و نیروهای واکنش سریع در عملیات نظامیان علیه یمن بوده است.

طبق گزارش شبکه المنار، فراکسیون مذکور همچنین با اشاره به کشته و زخمی شدن صدها سودانی در جنگی که هیچ سودی برای این کشور ندارد، افزود که «مشارکت سودان در این جنگ بر خلاف قانون اساسی و قوانین سودان است زیرا پارلمان که نماینده مردم است با آن مخالف بود.»

این فراکسیون اتخاد مواضع سیاسی در حمایت از صلح در یمن بدون طرفداری از طرف خاص، احترام به اراده و حاکمیت یمن و عدم مداخله در امور داخلی این کشور را خواستار شد.

مشارکت سودان در جنگ علیه یمن در حالی است که اخیرا رسوایی تجاوز جنسی یک نظامی سودان به یک دختر یمنی که سر وصدای زیادی در یمن به پا کرد و همچنین کشته شدن شمار زیادی از نظامیان سودانی در مناطق جنگی یمن انتقادهای زیادی را در داخل سودان ایجاد کرده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105147