نیروهای ارتش لیبی برای ورود به شهر درنه آماده می‌شوند

تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۶ | عنوان: ليبي


منابع لیبیایی گزارش دادند که نیروهای ارتش لیبی به صورت گسترده در اطراف شهر مستقر شده و در حال آماده شدن برای ورود به شهر هستند.


نیروهای ارتش لیبی امروز جلوی پیشروی گروه‌های افراطی در شهر درنه را بگیرند و با استقرار در اطراف شهر آن را به محاصره خود درآورده‌اند.

بنابر این گزارش، منطقه بوابة النوار در جنوب شهر القبه تا دروازه الحیله در جنوب درنه به عنوان منطقه ممنوعه و منطقه عملیات نظامی اعلام شده است.

در همین رابطه «عبدالکریم صبره» هماهنگ‌کننده رسانه‌ای گروه عملیاتی «عمر المختار» از تلاش یک گروه افراطی برای پیشروی در محور ساحلی کرسه خبر داد و گفت که نیروهای ارتش مانع این پیشروی شدند.

طبق این گزارش نیروهای ارتش لیبی برای ورود به شهر درنه آماده می‌شوند.

گفته می‌شود ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده کل ارتش لیبی نیز پس از بهبودی بیماری خود روز پنج‌شنبه به قاهره سفر کرده و در دیدار با مقامات مصری موضوع آزادسازی شهر درنه را بررسی کرد.

نشست کمیته چهارجانبه درباره لیبی

نشست کمیته چهارجانبه (اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان ملل) درباره لیبی روز دوشنبه در مقر اتحادیه عرب برگزار می‌شود.

این نشست با مشارکت «فدریکا موگرینی» مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل به لیبی، «پییر بویویا» نماینده اتحادیه آفریقا و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب برگزار خواهد شد.

«محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت که شرکت‌کنندگان در این نشست آخرین تحولات امنیتی و سیاسی صحنه لیبی را بررسی و درباره مجموعه‌ای از اقدامات مشترک برای تشویق طرف‌های لیبی به مسئولیت‌پذیری و قدم برداشتن در مسیر تکمیل روند انتقال سیاسی در کشور توافق خواهند کرد.

عفیفی افزود که این نشست در راستای پایبندی گروه چهارجانبه به استمرار همکاری و هماهنگی تنگاتنگ جهت حمایت از روند سیاسی در لیبی و کمک به مردم این کشور برای تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات، برگزار می‌شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105141