رشوه امارات و مصر به فرستادگان سازمان ملل برای مانع‌تراشی در برابر آشتی داخلی لیبی

تاریخ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹ | عنوان: شمال آفريقا


یک سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای امارات و مصر را به ناکام گذاشتن هر گونه تلاشی جهت آشتی بین گروه‌های داخلی لیبی متهم کرد.


«مجموعة العمل الدولیة من أجل لیبیا» (گروه بین‌المللی اقدام برای لیبی) در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر این گروه منتشر شد از رفتار امارات و رشوه‌دهی این کشور به فرستادگان سازمان ملل در لیبی با هدف تحقق اهداف غیر انسانی انتقاد کرد.

این گروه در بیانیه خود آورده است که امارات فرستادگان سازمان ملل را برای تحقق اهداف غیر انسانی به خدمت گرفته است و به «برناردیو لیون» فرستاده سابق این سازمان به منظور فتنه‌انگیزی در میان ارکان مختلف جامعه لیبی رشوه پرداخت کرد و اکنون نیز می‌بینیم که «غسان سلامه» جانشین وی در قبال جنایت‌هایی که شبه‌نظامیان در بنغازی، سبها و دیگر شهرهای لیبی مرتکب می‌شوند و حتی در برابر محاصره ساکنان درنه سکوت اختیار کرده و به جای آنکه جنایتکاران جنگی را به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل دهد می‌بینیم که سیاست‌های در جهت تقویت خلیفه حفتر و اعطای مشروعیت به آن است که با اهداف سازمان ملل مغایرت دارد.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، هیأت سازمان ملل در تلاش برای تأکید این موضوع که حفتر همچنان در قید حیات است، در صفحه توییتر خود نوشته بود که غسان سلامه با ژنرال خلیفه حفتر تماس تلفنی برقرار کرده و با او اوضاع لیبی و تحولات سیاسی آن را مورد بررسی قرار داد.

گروه مذکور در بیانیه خود آورده است که امارات و مصر طی چهار سال گذشته برای ناکام گذاشتن هر گونه تلاشی در جهت متحد کردن موسسات نظامی و غیرنظامی لیبی و مأموریت سازمان ملل اقداماتی را انجام داده و حتی به کارکنان این سازمان رشوه داده‌اند .

«عمر الحاسی» نخست‌وزیر اسبق لیبی چند روز پیش تأسیس گروه مذکور را اعلام کرده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105127