الجزایر: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف حمایت مالی از تروریسم در آفریقا می‌شود

تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۶ | عنوان: آفريقا


وزیر خارجه الجزایر تأکید کرد که اگر کشورهای آفریقایی خواهان مبارزه با پدیده تروریسم هستند، ضروری است، راهبردی برای خشکاندن منابع مالی تروریسم تدوین کنند.


«عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر در حاشیه سمینار «مبارزه با منابع مالی تروریسم در آفریقا» در الجزایر گفت که گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف حمایت از تروریسم در آفریقا به خصوص در منطقه ساحل آفریقا می‌شود.  

مساهل افزود که این مبلغ نیز از طریق تجارت مواد مخدر، قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی و یا دیگر امور غیرقانونی تأمین می‌شود.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، وزیر خارجه الجزایر با استناد به نتایج پژو‌هش‌های «گروه مبارزه با پولشویی کشورهای غرب آفریقا» به 11 منبع تأمین مالی تروریسم در قاره آفریقا به خصوص در مناطق ساحلی اشاره کرد و افزود که تجارت و برخی فعالیت‌های سودآور، سازمان‌های غیردولتی و فعالیت‌های خیریه، تجارت سلاح و مواد مخدر، دزدی دریایی، گروگان‌گیری، مهاجرت غیرقانونی و تکدی‌گری از جمله این منابع است.

وی تصریح کرد که توصیه‌های سمینار الجزایر درباره مبارزه با تروریسم در آفریقا به اجلاس آتی اتحادیه آفریقا که قرار است ماه جولای در موریتانی برگزار شود، انتقال داده خواهد شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105078