گشایش مجمع اقتصادی ایران و سنگال در داکار با حضور ظریف

تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷ | عنوان: سنگال


مجمع اقتصادی ایران و سنگال با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر تجارت سنگال در داکار گشایش یافت.


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجمع اقتصادی ایران و سنگال با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر تجارت سنگال در داکار پایتخت سنگال گشایش یافت.

 

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی وارد داکار پایتخت سنگال شد.

ظریف امروز در بدو ورود به داکار در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که با یک هیأت بزرگ از مدیران بخش خصوصی و  دولتی در سنگال هستیم، اظهار داشت: ما سابقه روابط خوبی با سنگال و همکاری‌های خوبی در بخش اقتصادی داریم و در این سفر علاوه بر گفت‌وگوهای سیاسی و منطقه‌ای با این کشور به عنوان کشور مهم به ویژه در منطقه آفریقای فرانکوفون (فرانسوی زبان) درباره موضوعات اقتصادی و همکاری‌های گسترده‌تر اقتصادی صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حضور خوبی در بخش اقتصادی در سنگال دارد، به تولید خودروی ایرانی در سنگال اشاره کرد و افزود: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد و امیدواریم در این سفر بتوانیم گسترش روابط و زمینه برای صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی را با دوستان سنگالی و در مراحل بعدی سفر با سایر کشورهایی که در این سفر به آنجا خواهیم رفت، دنبال کنیم.

به گزارش فارس، نمایندگانی از بخش‌های اقتصادی و همچنین کارآفرینان وزیر خارجه را در این سفر همراهی می‌کنند.

ظریف در این سفر با رئیس جمهور، رئیس مجلس نمایندگان و وزیر خارجه سنگال دیدار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین دوشنبه با «محمد قریشی نیاس» دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص گفت: این سفر در ادامه سفرهای قبلی وزیر امور خارجه در راستای تنوع‌بخشی و روابط خارجی ایران با سایر کشورها صورت می‌گیرد؛ چراکه ما همواره تلاش داشته‌ایم تعامل خود را با کشورهای مختلف جهان متناسب با آمادگی‌هایشان ارتقاء دهیم.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105072