سفر ظریف به سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا از امروز

تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ | عنوان: آفريقا


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر امروز 19 فروردین ماه محمدجواد ظریف به سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا خبر داد.


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از عصر امروز (یکشنبه) در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به‌ چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی سفر می‌کند. در این سفر، وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به کشورهای سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا سفر و با مقامات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی، این کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

قاسمی افزود: ظریف همچنین در این سفر، علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه با هر یک از این کشورها، در برخی از موسسات مطالعاتی کشورهای مورد اشاره نیز برای ایراد سخنرانی، حضور خواهد یافت.

وی خاط نشان کرد: وزیر امور خارجه را در این سفر دهها شرکت و کارآفرینان حوزه‌های تجاری اقتصادی، مالی، دانش بنیان ...‌ از بخش‌های خصوصی و دولتی همراهی می‌کنند.

به گزارش فارس، ظریف در هفته‌ای که گذشت نیز سفری به ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان داشت.

سفر به ترکیه به منظور همراهی رئیس جمهوری کشورمان در نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه و بحران سوریه بود و ظریف پس از ترک آنکارا راهی باکو شد تا در نشست میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد شرکت کند و بعد از آن به دعوت مقامات عالی جمهوری خودمختار نخجوان به این منطقه سفر کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105061