تغییرات قریب‌الوقوع در دولت تونس

تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ | عنوان: تونس


برخی منابع حزبی تونس از آغاز رایزنی‌ها درباره تغییرات در دولت این کشور پیش از برگزاری انتخابات محلی خبر دادند.


برخی منابع حزبی تونس پیش‌بینی کردند که پیش از آغاز تبلیغات انتخابات محلی تونس در روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، رایزنی‌ها درباره تغییرات در دولت آغاز شود.

روزنامه «العربی‌الجدید» به نقل از این منابع نوشت که همه طرف‌های ذی‌نفع در این باره اتفاق‌نظر دارند اما اشاره‌ای به این موضوع نکرد که آیا این تغییرات تنها شامل «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس خواهد شد یا برخی مناصب را دربرمی‌گیرد.

اتحادیه کل مشاغل تونس از نخستین طرف‌هایی است که خواهان تغییرات در دولت این کشور بود و بارها به صراحت خواستار دمیدن حیات تازه به دولت شده بود و علاوه بر آن سازمان بازرگانی و صنایع (اتحادیه بازرگانان) و «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور تونس نیز مخالف اعمال تغییرات در دولت نیستند و تنها جنبش النهضه معتقد است اجرای تغییرات در دولت، انتخابات محلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق این گزارش به نظر می‌رسد که «نور الدین الطبوبی» دبیرکل اتحادیه کل مشاغل و رئیس سازمان بازرگانی و صنایع اخیرا «راشد الغنوشی» رئیس جنبش النهضه را به ضیافت ناهار دعوت کرده و در نشستی سعی کرده است این نگرانی جنبش النهضه درباره تأثیرگذاری تغییرات در دولت بر انتخابات را رفع کرده و به او اطمینان بدهد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105060