هرگز به جبهه پولیساریو اجازه نمی‌دهیم واقعیت منطقه را تغییر دهد

تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ | عنوان: مراكش


نخست‌وزیر مراکش تأکید کرد که کشورش هرگز به جبهه پولیساریو اجازه نخواهد داد واقعیت منطقه حایل در اقلیم صحراء را تغییر دهد.


«سعد‌الدین العثمانی» نخست‌وزیر مراکش روز دوشنبه (دیروز) نشستی را با حضور شماری از روسای احزاب مختلف در رباط درباره تحولات صحراء برگزار کرد.

العثمانی در این نشست گفت که کشورش هرگز اجازه تغییر واقعیت‌ها در منطقه حایل به خصوص ساخت‌وسازهای جدید در این منطقه را نخواهد داد.

به نوشته روزنامه القدس‌‌العربی، «نورالدین بوطیب» سرپرست وزارت کشور مراکش نیز تصریح کرد که کشورش آماده رویارویی با هر گونه احتمالی درباره منطقه حایل است و هرگز تحمیل واقعیت‌ها را نمی‌پذیرد.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال 1973 دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال 1976 که نیروهای اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مراکش درگیر شده است.

عضویت این سازمان در اتحادیه آفریقا با خروج مراکش از این اتحادیه همراه بود و نیروی‌های نظامی این سازمان تا حدودی مجهز و آموزش دیده هستند. مراکش  اخیرا با رأی اکثریت کشورهای عضو اتحادیه آفریقا به این اتحادیه بازگشت.

درگیری بین دو طرف مراکش و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105042