تظاهرات در مراکش و درخواست آزادی زندانیان سیاسی

تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸ | عنوان: مراكش


صدها نفر از مردم مراکش با برگزاری تظاهراتی در شرق این کشور آزادی سه تن از رهبران اعتراضات مردمی را که دو روز پیش توسط نیروهای پلیس بازداشت شد‌ه‌اند، خواستار شدند.


صدها نفر از ساکنان شهر جراده واقع در شرق مراکش تظاهرات اعتراضی برگزار کرده و آزادی سه تن از رهبران اعتراضات مردمی را خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان به خارج از جراده و به سمت شهر العیون در شمال شرقی مغرب حرکت کردند در حالیکه شعارهایی مبنی بر درخواست آزادی زندانیان و توجه به خواسته‌های معترضان سر می‌دادند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، پلیس مراکش روز شنبه دو فعال به نام‌های «مصطفی ادعنین» و «امین المقلش» و روز یکشنبه نیز «عزیز بودشیش» را بازداشت کرده است.

شهر جراده و تعدادی از شهرهای مراکش از ۲۲ دسامبر گذشته به دنبال کشته شدن دو برادر در یکی از معادن غیر اصولی زغال سنگ، شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز است در حالیکه یک جوان دیگر نیز اوایل فوریه گذشته جان خود را در معادن زغال سنگ از دست داد.

«سعد الدین العثمانی» نخست‌وزیر مراکش فوریه گذشته از چندین طرح برای ارائه وام‌ به جوانان جویای کار جهت ایجاد شغل و اختصاص زمین‌های جهت کشاورزی خبر داده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105017