تیلرسون: گام‌های دولت «چاد» به عادی‌سازی روابط با آمریکا کمک می‌کند

تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷ | عنوان: چاد


علیرغم آنکه رئیس‌جمهور آمریکا، صدور روادید برای اتباع چاد را ممنوع کرده است، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دولت چاد گام‌هایی را برداشته است که به عادی‌سازی روابط این کشور با واشنگتن کمک می‌کند.


«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که دولت «چاد» پیشرفت‌هایی در زمینه اقداماتی حاصل آورده است که این امر می‌تواند به «عادی‌سازی» روابط این کشور آفریقایی با آمریکا کمک کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از روند عادی‌سازی روابط با این کشور آفریقایی خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در همان سال اول ریاست‌جمهوری خود، کشور چاد را در لیست ممنوعیت صدور روادید قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در «انجامنا» پایتخت چاد با «ادریس دبی» رئیس‌جمهور چاد دیدار و گفت‌وگو کرد و درباره ممنوعت سفر اتباع چاد به خاک آمریکا نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا در «انجامنا» پایتخت چاد با «ادریس دبی» رئیس‌جمهور چاد دیدار و گفت‌وگو کرد و درباره ممنوعت سفر اتباع چاد به خاک آمریکا نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

تیلرسون تصریح کرد که دولت چاد «گام‌های بسیار بسیار مهم مثبتی» در زمینه بهبود فناوری مورد استفاده در صدور گذرنامه و رویارویی با افرادی که موجبات نگرانی آمریکا را فراهم آورده‌اند، برداشته است.

وی سپس ادامه داد: «اینها گام‌هایی است که به ما اجازه می‌دهد تا اقداماتی را برای عادی سازی اوضاع برداریم».

طبق این گزارش، دبی نیز از اقدام ترامپ در قرار دادن چاد در لیست ممنوعیت صدور روادید انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته میلادی، محدودیت‌های سفر برای اتباع کشورهای چاد و هشت کشور دیگر از جمله ایران به وجود آورد.

در سپتامبر سال گذشته میلادی، دولت ترامپ، شهروندان ایران، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را از سفر به خاک ایالات‌متحده آمریکا منع کرده بود.

فرمان ممنوعیت سفر به آمریکا برای شهروندان این شش کشور ۲۴ سپتامبر سال 2017، به پایان رسید و دو روز قبل از آن دولت آمریکا فرمان جدیدی برای محدودیت سفر به خاک آمریکا ابلاغ کرد که در آن، سودان از فهرست 6 کشوری که شهروندان آن از ورود به آمریکا منع شده بود، حذف شد و سه کشور ونزوئلا، چاد و کره شمالی به آن افزوده شدند.

تیلرسون در سفر خود به پنج کشور آفریقایی به سر می‌رود و پیش از چاد به اتیوپی، جیبوتی و کنیا سفر کرده است و قرار است اواخر روز دوشنبه به نیجریه سفر کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105016