وزیر خارجه مصر نامه «السیسی» را تقدیم رئیس‌جمهور سودان جنوبی کرد

تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶ | عنوان: آفريقا


وزیر خارجه مصر که به سودان جنوبی سفر کرده است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.


«سامح شکری» وزیر خارجه مصر که به جوبا پایتخت سودان جنوبی سفر کرده است، دیروز دوشنبه با «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها را بررسی کرد.

«أحمد أبوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که شکری در ابتدای جلسه دیدارش با سلواکر نامه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر را تقدیم وی کرد.

به گفته ابوزید، السیسی در این نامه از تلاش‌های سلواکر برای تحقق ثبات و توسعه در سودان جنوبی قدردانی و بر حمایت از این کشور در تمامی زمینه‌ها تأکید کرده است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم ‌السابع»، شکری در این دیدار بر حمایت مصر از تلاش‌های دولت سودان جنوبی در تحقق صلح و ثبات در این کشور از طریق ارائه طرح تشکیل کمیته پیشبرد گفت‌وگوی ملی تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین به امضای توافقنامه صلح فراگیر در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد و گفت که پس از این توافقنامه مصر اجرای استراتژی کامل برای حمایت از پروژه‌های عمرانی در سودان جنوبی را آغاز کرد که مهم‌ترین آن ساخت چهار نیروگاه برق و تعدادی مدارس و مراکز پزشکی است.

در این دیدار همچنین پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک به خصوص تحولات مربوط به مذاکرات سد النهضه، اوضاع منطقه شاخ آفریقا و درخواست سودان جنوبی برای پیوستن به اتحادیه عرب را مورد بررسی قرار دادند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105015