سیاستمدار سرشناس مصری بازداشت شد

تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ | عنوان: مصر


پس از بازداشت‌های اخیر در مصر، یکی دیگر از سیاستمداران این کشور چند روز پس از «دشمن» خواندن رژیم صهیونیستی و نقد دولت مصر، به اتهام «تماس با اخوان المسلمین» بازداشت شد.


رسانه‌های مصری، چهارشنبه شب از بازداشت «عبدالمنعم ابوالفتوح عبدالهادی» سیاستمدار سرشناس خبر دادند.

«بوابة الاهرام» نوشت: دادستانی کل، دستور احضار و توقیف عبدالمنعم ابوالفتوح از سران اخوان المسلمین و رئیس حزب «مصر القویة» (مصر قدرتمند) را به اتهام تماس با گروه تروریستی اخوان صادر کرده است.

این منبع خبری به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که «ابوالفتوح رئیس حزب مصر القویة و شمار دیگری از اعضای حزب او به دستور دادستانی [سازمان] اطلاعات کشور بازداشت شدند». 

با برکناری «محمد مرسی» اولین رئیس جمهور مصر بعد از سقوط دولت «حسنی مبارک»، دولت «عبدالفتاح السیسی»، گروه اخوان المسلمین را ممنوع الفعالیت کرد و آن را گروهی تروریستی نامید.

ابوالفتوح 67 ساله، تا سال 2011 از اعضای مهم گروه «اخوان المسلمین» بود. او در سال 2012 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و هم‌اکنون رئیس حزب «مصر القویة» است. 

حزب «مصر القویه» و «حذیفه ابوالفتوح» فرزند این سیاستمدار، هر کدام در صفحه فیسبوک خود، بازداشت او را تأیید کرده‌اند. پسر ابوالفتوح می‌گوید نیروهای امنیتی به زور وارد منزل آنها شده‌اند و شب گذشته پدرش و شش نفر دیگر از سران حزب (به نام‌های احمد عبدالجواد، احمد سالم، محمد عثمان، عبدالرحمن هریدی، احمد امام و تامر جیلانی) را بازداشت کرده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104952