سفیر سودان به‌زودی به قاهره بازمی‌گردد

تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰ | عنوان: شمال آفريقا


وزیر خارجه سودان که به قاهره سفر کرده است در دیدار با همتای مصری خود درباره اختلافات بین دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.


«ابراهیم الغندور» وزیر خارجه سودان روز پنج‌شنبه با «سامح شکری» همتای مصری خود و روسای دستگاه‌های اطلاعاتی دو کشور نشستی را در قاهره برگزار کرد.

الغندور پس از این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک با شکری گفت که «راه برای بازگشت سفیر سودان به قاهره در هر زمانی هموار است.»

سودان اخیرا در پی شدت گرفتن اختلافات با مصر بر سر مثلث مرزی حلایب و شلاتین و سد النهضه اتیوپی، سفیر خود در قاهره را فراخوانده بود.

وزیر خارجه سودان همچنین نشست دیروز در قاهره را آغازی برای حل تمامی مشکلات و اختلافات به وجود آمده بین خارطوم و قاهره برشمرد و اشاره کرد که سفیر سودان بزودی به قاهره بازمی‌گردد.

به نوشته روزنامه «الحیاة»، الغندور همچنین هر گونه تصمیم سودان برای اعطای مجوز به ترکیه برای احداث پایگاه نظامی در بندر سواکن سودان واقع در دریای سرخ یا هر مکان دیگری در این کشور را رد کرد.

اخیرا «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به سودان سفر کرده بود که طی آن «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان با اعطای جزیره سواکن به ترکیه به مدت 99 ساله به منظور بازسازی و رونق بخشیدن به این جزیره موافقت کرد.

مصر و سودان همچنین در بیانیه‌ای مشترک که شکری آن را قرائت کرد، بر رایزنی و هماهنگی مستمر برای حل تمامی مشکلات و اختلافات دو کشور تأکید کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104946