بازداشت فرزند رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش مصر

تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴ | عنوان: مصر


فرزند «سامی عنان» رئیس اسبق ستاد مشترک این کشور یک هفته پس از دستگیری پدرش که رقیب جدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر محسوب می‏شد، بازداشت شد.


«سامی عنان» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش مصر و رئیس حزب دموکرات «مصر العروبه» چندی پیش رسما نامزدی خود را برای مشارکت در انتخابات ماه مارس اعلام کرده بود که در پی اعلام نامزدی‌اش  به عنوان رقیب عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، بازداشت شد.

تنها 2 روز از اعلام نامزدی رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر در انتخابات این کشور نگذشته بود که دستگاه امنیتی «عبدالفتاح السیسی» با بازداشت وی به آمال و آرزو‌های او برای تبدیل شدن به رقیب جدی پایان داد.

یک هفته پس از بازداشت عنان، اکنون فرزند وی به اتهام فساد بازداشت شده است. «محمود رفعت» هماهنگ کننده کمپین انتخاباتی سامی عنان رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش مصر در صفحه توئیتر خود نوشت که «سمیر» پسر عنان برای بازجویی بازداشت شده است.

فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مصر روز سه‌شنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای «سامی عنان» را به تخلف از قوانین نظامی متهم کرد.

وی در سال 2005 میلادی به عنوان رئیس ستاد ارتش مصر انتخاب شد و پس از روی کار آمدن «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر، از این سمت برکنار شد.

از زمان بازداشت عنان اخبار درباره وی قطع شده است و دادستان کل نظامی دستور داده که بازجویی از عنان در رسانه‌ها منتشر نشود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104944