۱۳ مصری به تلاش برای براندازی دولت متهم شدند

تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ | عنوان: مصر


دادستان کل مصر، ۱۳ شخصیت مصری از جمله «حمدین صباحی» نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری را به تحریک مردم برای براندازی دولت متهم کرد.


«نبیل صادق» دادستان کل مصر ابلاغیه یک وکیل حقوقی را به دادستانی شمال الجیزه ارجاع داد که طی آن ۱۳ نفر از شخصیت‌های برجسته این کشور به تحریک مردم برای براندازی دولت متهم شده‌اند.

از جمله این افراد حمدین صباحی نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر، خالد داود رئیس حزب الدستور، محمد سامی رئیس حزب الکرامه، جورج اسحاق سیاستمدار مصری و عَمرو حلمی وزیر اسبق بهداشت است.

در این ابلاغیه که از سوی «محمد حامد سالم» وکیل حقوقی ارائه شده، افراد فوق‌الذکر به برگزاری کنفرانس خبری و دعوت مردم به تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با هدف ایجاد آشوب و تحریک علیه دولت متهم شده‌اند.

این افراد از اعضای یک جنبش مدنی هستند که شامل هشت حزب و ۱۵۰ شخصیت و فعال سیاسی است و این جنبش چند روز قبل بیانیه‌ای صادر کرد که در آن از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر انتقاد کرده بود.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده بود که تلاش السیسی برای مرتبط کردن امنیت و ثبات در مصر به بقای خود در منصب ریاست‌جمهوری، نوعی تلاش برای ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و تضعیف اصل آزادی و سلامت رقابت انتخاباتی است.

السیسی هفته پیش گفته بود که «هر کس می‌خواهد مصر را تباه کند و امنیت آن را به بازی بگیرد باید از روی جنازه من رد شود و بهای ثبات مصر نیز جان من و ارتش است».





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104936