«حمدین صباحی» خواستار تحریم انتخابات مصر شد

تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱ | عنوان: مصر


رقیب «عبدالفتاح السیسی» در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری مصر، تحریم انتخابات پیشرو را خواستار شد.


«حمدین صباحی» نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس جریان مردمی مصر دیروز سه‌شنبه خواستار تحریم انتخابات پیشرو و تشکیل جبهه ملی یکپارچه معارضان شد.

صباحی در یک کنفرانس خبری که در مقر حزب الکرامه در منطقه الدقی واقع در استان الجیزه برگزار شد، گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری آتی بدون هیچ گونه تضمین، بدون وجود نامزدهای جدی و آزادی در انتخابات برگزار می‌شود ما در این نمایش کُمدی به نام انتخابات شرکت نمی‌کنیم».

رقیب السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ تصریح کرد که این انتخابات نیست و ما دولت مصر را مسئول سوق دادن کشور به این تنگنا می‌دانیم.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، صباحی همچنین ملت مصر را به تحریم انتخابات و ماندن در خانه‌های خود دعوت کرد.

کمیته ملی انتخابات مصر روز دوشنبه در حالی پایان ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی را اعلام کرد که تنها السیسی و موسی مصطفی موسی رئیس حزب لیبرال الغد به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام کردند.

طبق اعلام «لاشین ابراهیم» رئیس کمیته ملی انتخابات مصر، مصری‌های مقیم خارج طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفند) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

ابراهیم همچنین گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل کشور نیز طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین) برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، این انتخابات طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت) در داخل کشور و ۲۴ و ۲۶ آوریل(۴ تا ۶ اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104915