تأکید دولت وفاق ملی لیبی بر تعقیب قضایی عاملان اعدام‌های میدانی

تاریخ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸ | عنوان: ليبي


شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی برای تعقیب قضایی عاملان اعدام‌های میدانی در کشور از جمله «محمود الورفلی» از فرماندهان نیروهای الصاعقه متعهد شد.


شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای بر ضرورت اجرای عدالت برای تحقق امنیت و ثبات در کشور تأکید کرد.

در این بیانیه بر ضرورت تعقیب قضایی عاملان انفجار تروریستی در شهر بنغازی که طی آن بیش از ۴۰ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شده‌اند، تأکید شده است.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی همچنین واکنش‌های غیرمسئولانه به این انفجار و اعدام ۱۰ فرد ناشناس در مکان انفجار توسط فردی که گمان می‌رود وابسته به یک نهاد نظامی باشد، محکوم کرد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی همچنین اعلام کرد که اعدام‌های میدانی به نهادهای دولتی که تنها طرف مسئول تعقیب مجرمان هستند، لطمه وارد می‌کند.

در این بیانیه آمده است که هر گونه کوتاهی در تعقیب عاملان اعدام‌های غیر قانونی باعث تضعیف مواضع دولت لیبی در برابر جامعه جهانی و موسسات قضایی بین‌المللی برای دفاع از توان این کشور در مجازات عاملان این جنایت‌ها می‌شود.

در پی انتشار تصاویری از اعدام دستکم ۱۰ نفر از زندانیان در مکان انفجار دو خودرو در شهر بنغازی، هیأت سازمان ملل به شدت از این اعدام‌های وحشیانه ابراز نگرانی کرد.

در تصویر منتشر شده از اعدام دستکم ۱۰ نفر، تصویر «محمود الورفلی» فرمانده نیروهای ویژه است که به اتهام اجرای عملیات‌های قتل مشابه تحت تعقیب دادگاه کیفری بین‌المللی قرار دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104902