تأکید سودان بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تاریخ ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ | عنوان: سودان


معاون نخست‌وزیر سودان ضمن مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که درخواست‌های برخی‌ها برای عادی‌سازی با این رژیم، هیچ تأثیری ندارد.


«أحمد بلال عثمان» معاون نخست‌وزیر سودان با اشاره به اینکه درخواست‌های برخی طرف‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ مانده و بی‌اثر است، گفت : «عادی‌سازی روابط برای چه؟! و در مقابل چه؟!».

عثمان افزود که البته دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی شخصیت‌هایی محدود مطرح می‌شود که تأثیر چندانی ندارد.

وی درباره طرح‌های تجزیه کشورهای منطقه نیز هشدار داد و در خصوص موضع سودان درباره قضیه فلسطین نیز تصریح کرد: خارطوم همان موضع سابق خود درباره فلسطین را تقویت می‌کند همچنانکه اجلاس عربی که در سال 1967 در خارطوم برگزار شد، نقطه عطف اصلی برای حرکت به سمت پایداری بود و در این اجلاس بر سه محور تأکید شد: نه به صلح با اسرائیل، هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت و هرگز با این رژیم مذاکره نخواهیم کرد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، عثمانی اشاره کرد که موضع سودان در رابطه با قضیه فلسطین موضعی اصیل و قدیمی است و ممکن نیست که وضعیت داخلی باعث انحراف از این موضع شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104834