دیدار وزیر دفاع روسیه با السیسی

تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ | عنوان: مصر


وزیر دفاع روسیه که به قاهره سفر کرده است با رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.


«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه چهارشنبه در حضور «صدقی صبحی» همتای مصری خود، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور در قاهره دیدار کرد.

«بسام راضی» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری مصر گفت: قاهره به داشتن روابط تنگاتنگ با روسیه افتخار می‌کند و به ادامه این روابط و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه نظامی تمایل دارد، به ویژه که منطقه با چالش‌های زیادی از جمله تروریسم مواجه است.

شویگو نیز از جانب پوتین حادثه تروریستی در شمال سیناء که طی آن شمار زیادی از شهروندان مصری کشته و زخمی شدند به السیسی تسلیت گفت و بر ایستادگی روسیه در کنار مصر و همبستگی کامل با این کشور برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، وزیر دفاع روسیه در این دیدار همچنین روابط بین دو کشور در مرحله کنونی را ستود و اهتمام روسیه برای فعال‌تر شدن این همکاری و رایزنی با مصر به منظور مقابله با چالش‌های مشترک و تقویت امنیت و ثبات را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار دو طرف همچنین راهکارهای تقویت همکاری نظامی را بررسی کرده و درباره استمرار و توسعه همکاری موجود و تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم توافق کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104793