سفر دوره‌ای وزیر خارجه مصر به ۶ کشور عربی برای ابلاغ پیام السیسی

تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹ | عنوان: مصر


سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور یکشنبه سفر دوره‌ای خود به ۶ کشور عربی را آغاز کرد.


سامح شکری وزیر خارجه مصر از یکشنبه سفر دوره‌ای خود به اردن، امارات، کویت، بحرین، عمان و عربستان سعودی را آغاز کرد و در این سفر روابط دوجانبه با این کشورها و تحولات منطقه را بررسی کرد.

«أحمد أبوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر شنبه با اعلام این مطلب گفت که این سفر شکری در راستای رایزنی دائمی بین مصر و برادران عرب خود درباره روابط دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص در پرتو تحولات سیاسی در لبنان و افزایش چالش‌های مرتبط با امنیت و ثبات در منطقه صورت می‌گیرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، شکری در این سفر پیام‌های شفاهی از جانب «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر را به سران این 6 کشور ابلاغ می‌کند و علاوه بر آن گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای با همتایان خود در این کشورها انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر تأکید کرد که شکری در این سفر دوره‌ای خود بر موضع ثابت قاهره در خصوص ضرورت حفظ همبستگی عربی برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و تأثیرات احتمالی آن بر امنیت ملی عربی و همچنین سیاست ثابت مصر در رابطه با پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای تأکید خواهد کرد.

این سفر دوره‌ای شکری در حالی است که طی چند روز گذشته در پی اعلام استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از عربستان، تنشی بین لبنان و عربستان از یک سو و جنبش حزب‌الله از سوی دیگر به وجود آمده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104766