کنیاتا برای دومین دوره متوالی به ریاست‌جمهوری کنیا انتخاب شد

تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱ | عنوان: كنيا


رئیس‌جمهور کنیا در میان تحریم گسترده انتخابات از سوی مخالفان سیاسی و شرکت کم‌تر از نیمی از واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، برای بار دوم به سمت ریاست‌جمهوری رسید.


«اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهور کنیا برای دومین دوره متوالی در سمت خود ابقاء شد.

این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری کنیا البته 2 نوبت برگزار شد؛ اولین دور 17 مرداد که در نتیجه وقوع تقلب گسترده، نتایج آن از سوی دیوان عالی کنیا لغو شد و دومین دور هم پنج‌شنبه گذشته برگزار شد.

کمیسیون انتخابات کنیا اعلام کرده که کنیاتا با کسب 98 درصد از آرای مأخوذه در این سمت ابقاء‌ شده؛ البته فقط 38 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند.

در انتخابات مرداد ماه، تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات حدود دو برابر بیشتر بود. مخالفان رئیس جمهور مستقر کنیا، اصرار دارند که روند برگزاری انتخابات تحت اداره دولت کنیاتا، مخدوش و غیرقانونی است و به همین دلیل آن را تحریم کردند.

«رایلا اودینگا» نخست‌وزیر اسبق کنیا و از رهبران مخالفان که انتخابات را تحریم کرده بود، گفته که فردا سه‌شنبه در خصوص مسائل کشور، بیانیه‌ای صادر می‌کند.

گفته می‌شود که آقای اودینگا قصد دارد که با تکیه بر پایین بودن میزان مشارکت، از قبول نتیجه انتخابات سر باز بزند.

در روزهای اخیر و پس از برگزاری دور جدید انتخابات بر خلاف میل مخالفان، درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای پلیس و طرفداران اودینگا صورت گرفت.

در این درگیری‌ها که بیشتر در نایروبی و مناطق غربی کنیا صورت پذیرفت، حداقل 9 نفر کشته شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104761