پادشاه مراکش ۳ وزیر و چند مسئول اداری را عزل کرد

تاریخ ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ | عنوان: مراكش


پادشاه مراکش که اخیراً دستور بازنشستگی پیش از موعد ۴۳ ژنرال را صادر کرده بود، سه وزیر و تعدادی از مسئولان اداری را عزل کرد.


دیوان پادشاهی مراکش اعلام کرد که «محمد ششم» پادشاه این کشور پس از مشورت با نخست‌وزیر تصمیم گرفت تعدادی از وزرا و مسئولان را از عزل نمایند.

بنابر این گزارش، این سه وزیر عزل شده عبارتند از : محمد حصاد وزیر آموزش ملی، آموزش عالی و تحقیقات ملی و وزیر کشور سابق، محمد نبیل بنعبدالله وزیر بازسازی ، مسکن و شهرسازی و دبیرکل حزب «التقدم و الاشتراکیه» و الحسین الوردی وزیر بهداشت.

همچنین «العربی بن الشیخ» مسئول دفتر وزیر آموزش و تحقیقات علمی و «علی الفاسی الفهری» مدیر کل دفتر ملی برق و آب آشامیدنی نیز از منصب خود عزل شدند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، پادشاه مراکش همچنین ابلاغیه‌ای به چند مسئول ارسال و عدم رضایت خود از آنها را اعلام و تأکید کرد که در آینده هیچ مسئولیت رسمی به آنها محول نخواهد شد.

محمد ششم ضمن عزل این مسئولان، نخست‌وزیر را مأمور ارائه پیشنهاداتی برای تعیین مسئولان جدید در منصب مذکور کرد.

پادشاه مغرب اخیرا دستور بازنشستگی پیش از موعد 43 افسر ارشد و ژنرال این کشور را صادر و با توجه به اهمیت مناصب این افسران، افراد دیگری را به عنوان جانشین آنها منصوب کرد.

روزنامه «الأخبار» مراکش نوشت که ژنرال «محمد لعمیری» بازرس خودروهای زرهی اجرای این تغییرات، اقدامی مهم و بی‌سابقه در ارتش مراکش بود که مطبوعات محلی از آن به عنوان «زلزله» یاد کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104758