وکیل خانواده قذافی: «سیف‌الإسلام» در سلامت است و به کار سیاسی در لیبی مشغول است

تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ | عنوان: ليبي


وکیل خانواده قذافی تأکید کرد که «سیف‌الإسلام» پسر «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی در سلامت کامل بسر می‌برد و به فعالیت سیاسی در کشور مشغول است.


«خالد الزایدی» وکیل خانواده قذافی با اشاره به تماس مستمر خود با سیف‌الاسلام، از فعالیت‌های سیاسی وی در کشور خبر داد اما از افشای مکان وی و اینکه آیا همچنان در شهر الزنتان واقع در غرب لیبی است، خودداری کرد.

الزایدی در جمع خبرنگاران در تونس افزود که سیف‌الاسلام هم اکنون در محل اقامت خود در لیبی فعالیت سیاسی می‌کند و با قبایل، شهرها و شخصیت‌های تأثیرگذار در تماس است.

الزایدی اظهار داشت که سیف‌الاسلام در سلامت کامل بسر می‌برد و از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار است.

سیف‌الاسلام یکی از فرزندان معروف قذافی پس از انقلاب 2011 لیبی در شهر الزنتان واقع در غرب این کشور دستگیر و به زندان افکنده شد و اخیرا از زندان آزاد شده است.

روزنامه القدس‌العربی با اعلام این خبر افزود که برخی‌ها به سیف‌الاسلام به عنوان جانشین احتمالی و اصلاح‌طلب پدرش نگاه می‌کنند و وی در میان طرفداران قذافی از محبوبیت برخوردار است.

هواداران قذافی همچنین معتقدند که سیف‌الاسلام می‌تواند به تحقق آشتی بین گروه‌های پراکنده در کشور کمک نماید با وجود اینکه وی در داخل کشور و دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام ارتکاب جرایم جنگی تحت تعقیب است.

الزایدی در این باره تصریح کرد که هدف تحقق صلح در لیبی است و سیف‌الاسلام نیز به دقت اوضاع لیبی را دنبال می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104740