سفیر آکرودیته ایران در زامبیا استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهوری این کشور کرد

تاریخ ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ | عنوان: زامبيا


احمد عرفانیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و سفیر آکرودیته کشورمان در زامبیا، امروز سه شنبه با «ادگار شانگوا لونگو» رئیس جمهوری زامبیا دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.


به گزارش ایرنا، عرفانیان در این ملاقات با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، گفت: زمینه های فراوانی برای همکاری دو کشور و از جمله در حوزه های انرژی، بهداشت، کشاورزی و معادن وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه ها روابط خود را با زامبیا گسترش دهد.
رئیس جمهوری زامبیا نیز با ابراز خرسندی از توسعه روابط دوستانه بین دو کشور گفت: ایران دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز است و ما مایلیم در حوزه انرژی، کشاورزی، معادن و سایر حوزه های اقتصادی و تجاری روابط خود را با ایران ارتقا دهیم.
زامبیا از اولین کشورهایی بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت .
جمهوری زامبیا در جنوب شرقی قاره آفریقا و در همسایگی جمهوری دمکراتیک کنگو، زیمبابوه و آنگولا قرار دارد . پایتخت زامبیا شهر لوساکا است.
مساحت زامبیا 752 هزار و 618 کیلومتر مربع و جمعیت آن نزدیک به 13 میلیون نفر است.
زامبیا در تاریخ 24 اکتبر 1964 اعلام استقلال کرد. در سال 2010 بانک جهانی، زامبیا را یکی از کشورهایی اعلام کرد که سریع‌ترین اصلاحات اقتصادی را اجرا می‌کنند. مقر بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا (COMESA) در لوساکا قرار دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104621