وزیر خارجه سودان: از عادی‌سازی روابط با آمریکا استقبال می‌کنیم

تاریخ ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ | عنوان: سودان


«ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان که در خارطوم میزبان رئیس اداره توسعه بین‌المللی آمریکا(USAID) بوده، بر اشتیاق کشورش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ طرف تاکید کرده است.


آمریکا در حالی که طبق ضرب‌الاجل قبلی اش قرار است تا 12 اکتبر تصمیمش را درباره برداشتن بخشی از تحریم‌ها علیه سودان اعلام کند، وزیر خارجه این کشور آفریقایی میزبان یک مقام ارشد آمریکایی بوده است.

رئیس «نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی» که به اداره توسعه بین‌المللی آمریکا(USAID) هم شهرت دارد، در خارطوم با وزیر خارجه سودان دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

سودان از 20 سال گذشته تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است اما از چندی قبل و به دنبال توافق خارطوم و دولت باراک اوباما، تغییراتی در رواتبط دو کشور پدید آمد.

 20  تیرماه، علی رغم درخواست‌های خارطوم و قولهای قبلی آمریکا، دولت دونالد ترامپ لغو تحریم‌های سودان را سه ماه به تاخیر انداخت و تصمیمگیری درباره این موضوع را به 20 مهرماه موکول کرد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه سودان که در خارطوم میزبان رئیس اداره توسعه بین‌المللی آمریکا(USAID) بوده، آمریکا را «کشوری مهم در جهان» خواند.

«ابراهیم غندور» گفت: «می‌دانیم که سوالاتی در ذهن تک تک ما وجود دارد. نقطه نظر ما(سودان) این است که از عادی سازی روابط با کشوری مهم در جهان که همان آمریکا است، استقبال می‌کنیم».





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104615