آماده باش 100هزار نیروی نظامی الجزایر در مرزهای مالی، نیجر و لیبی

تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ | عنوان: الجزاير


یک منبع امنیتی الجزایر اعلام کرد که در پی حملات تندروها به مواضع نیروهای سازمان ملل در مالی و همچنین حمله به یک رستوران در بورکینافاسو،الجزایر دست کم 100هزار نظامی و نیروی امنیتی خود را در طول مرزهایش با مالی، نیجر و لیبی به حالت آماده باش درآورد.


به گزارش بامداد شنبه ایرنا ، روزنامه الخبر به نقل از این منبع که نامی از وی نبرد، نوشت: الجزایر با مالی، نیجر و لیبی 2هزار و 400کیلومتر مرز مشترک زمینی دارد و با حالت آماده باش در آوردن نیروهای نظامی و امنیتی خود، سعی دارد کنترل بیشتری بر مرزها داشته باشد و در این جهت شمار پروازهای شناسایی و گشتی های زمینی خود را افزایش داده است.
الجزایر در نشست هفته گذشته فرماندهان نظامی کشورهای همسایه در نواکشوط پایتخت موریتانی، بسته ای در خصوص اقدام های امنیتی و نظامی برای جلوگیری از حملات تروریستی ارائه داد که شامل همکاری دوباره این کشورها در خصوص مبارزه با تروریسم و افزایش دائمی شمار نیروهای نظامی مستقر در مرزها است.
الخبر همچنین به نقل از یک منبع نظامی دیگر نوشت:چند ساعت پس از حمله به رستورانی در پایتخت بورکینافاسو، چهار کشور الجزایر، مالی، نیجر و موریتانی نیروهای نظامی و امنیتی خود را به حالت آماده باش در آوردند.
فرماندهان ارتش و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در این چهار کشور پس از این حمله،تصمیم گرفتند سطح هماهنگی های امنیتی میان خود را افزایش دهند،گشتی های نظامی را در طول مرزهای خود تقویت و اقدامات امنیتی در مناطقی که گمان می رود گروه های سلفی تندرو قصد هدف قرار دادن آن را دارند ،افزایش دهند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104546