اعلام آمادگی پارلمان طبرق لیبی برای ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی

تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ | عنوان: ليبي


مجلس نمایندگان لیبی در طبرق آمادگی خود برای ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی تحت نظارت هیأت سازمان ملل را اعلام کرد.


کمیته گفت‌وگوی وابسته به مجلس نمایندگان لیبی که سه ماه پیش با هدف مذاکره با طرف‌های لیبی تشکیل شده است، آمادگی خود برای ازسرگیری گفت‌وگوها را اعلام کرد.

19 آوریل گذشته «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان طبرق کمیته‌ای را به منظور اجرای گفت‌وگوی سیاسی تحت نظارت هیأت سازمان ملل تشکیل داد که اعضای آن 24 نفر از نمایندگان مجلس هستند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در بیانیه صادره از این کمیته آمده است که برخی موانع باعث شد که توافقنامه سیاسی الصخیرات به شکل مطلوب اجرا نشود که منجر به بن‌بست سیاسی شد.

کمیته گفت‌وگوی پارلمان طبرق در بیانیه خود بر آمادگی برای ازسرگیری گفت‌وگو با طرف‌های امضاکننده توافقنامه سیاسی بر اساس اصول تعیین شده از سوی مجلس نمایندگان تأکید کرده است.

پیش از این مجلس نمایندگان طبرق خواستار اصلاح چندین مورد جهت مشارکت در گفت‌وگوی سیاسی شده بود که از جمله این موارد اجرای گفت‌وگوها در داخل کشور با نظارت اتحادیه عرب و جامعه جهانی است.

کمیته مذکور همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای احیای ثبات و امنیت در لیبی قدردانی و اعلام کرد که از تعیین «غسان سلامه» به عنوان رئیس هیأت سازمان ملل به عنوان جانشین «مارتین کوبلر» استقبال می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104538