حفتر: «فایز سراج» توافقنامه پاریس را نقض کرده است

تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ | عنوان: ليبي


فرمانده کل ارتش لیبی که به مسکو سفر کرده است، «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی این کشور را به نقض توافقنامه پاریس متهم کرد.


«خلیفه حفتر» که در مسکو بسر می‌برد، گفت که با وجود توافق با السراج درباره بسیاری از اصول و مبادی در پاریس، اما وی این توافقات را نقض کرده است.

حفتر با اشاره به اینکه وارد روند سیاسی شده است و این روند نیز با دیدار دوجانبه با سراج در ابوظبی شروع شد ، اظهار داشت که این دیدارها تحت فشار برخی کشورهای برادر بوده است.

به نقل از وبگاه «بوابة افریقیا»، حفتر در ادامه اظهارات خود تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی سازمان ملل را «ظالمانه» خواند و گفت که نیروهای تحت امر وی در راه مبارزه با تروریسم جانفشانی زیادی کرده‌اند.

وی همچنین پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نیروهای تحت امر وی به مبارزه تا گسترش سیطره نیروهای مسلح لیبی بر سراسر خاک لیبی ادامه خواهند داد.

حفتر و سراج اخیرا در پاریس دیدار کرده و بیانیه‌ای 10 ماده‌ای درباره برقراری آتش‌بس و تسریع در روند برگزاری انتخابات صادر کردند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی شاهد هرج و مرج و منازعه بین دو دولت یک دولت وفاق ملی در طرابلس است که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شهر طبرق است که از حمایت خلیفه حفتر برخوردار است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104533