آغاز جمع‌آوری سلاح از میان غیرنظامیان در دارفور سودان

تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ | عنوان: سودان


دولت سودان جمع‌آوری گسترده سلاح از میان غیرنظامیان و شهروندان در منطقه دارفور به منظور مهار درگیری‌های داخلی را آغاز کرد.


دولت سودان همزمان با آغاز عملیات گسترده جمع‌آوری سلاح از میان غیرنظامیان در منطقه دارفور، اعلام کرده است که برای اجرای این طرح به استفاده از زور متوسل شده و کسانی که با تحویل سلاح مخالفت می‌کنند، مجازات خواهند کرد.

روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن نوشت که به دنبال کاهش درگیری‌ها بین نیروهای شورشی و نیروهای دولتی در دارفور، اجرای این عملیات با هدف مهار درگیری‌های داخلی صورت می‌گیرد اما هنوز حجم سلاح‌های سبک و کوچک موجود در این منطقه مشخص نیست.

برخی محافل سیاسی تعداد سلاح موجود در میان شهروندان سودانی را حدود دو میلیون قبضه برآورد می‌کنند که از این مقدار حدود 200 هزار قبضه در دارفور موجود است که اعم از سلاح سنگین، مسلسل و اسلحه سبک و کوچک و نیز خودروهای مجهز به تیربار است.

در همین رابطه «حسبو محمد عبدالرحمن» معاون رئیس‌جمهور سودان روز دوشنبه (دیروز) به شهر الفاشر در شمال دارفور سفر کرد تا از نزدیک از ترتیبات نهایی برای اجرای این طرح مطلع شود.

کمیته عالی جمع‌آوری سلاح و خودروهای غیر مجاز نیز نشستی را در خارطوم به ریاست عبدالرحمن برگزار کرد و طی آن به شهروندان که سلاح، مهمات، مواد محترقه و خودروهای غیرقانونی دارند، هشدار داد و از آنها خواست تا سریعا سلاح‌های خود را به نزدیک‌ترین یگان نظامی تحویل دهند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104491