آخرین وضعیت همکاری های سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بررسی شد

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


معاونان وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی با بررسی روند همکاری های دوجانبه، بر ضرورت رفع موانع باقیمانده و فراهم کردن مقدمات دور جدید نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و سفر آتی رئیس جمهور ایران به پرتوریا تاکید کردند.


خانم امفکتو معاون سیاسی وزارت خارجه آفریقای جنوبی که در چارچوب برگزاری دور جدید نشست های کمیته مشترک سیاسی دو کشور به تهران سفر کرده است، دوشنبه 9 مرداد با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست نیمروزه که با حضور هیات های دو کشور ادامه یافت، آخرین وضعیت همکاریهای سیاسی و اقتصادی دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش همکاریها در حوزه های مختلف اقتصادی و فنی، بر ضرورت رفع موانع باقیمانده موجود و فراهم کردن مقدمات موفقیت بیشتر اجلاس دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی و سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پرتوریا تاکید کردند.

در این نشست علاوه بر موضوعات دوجانبه، درباره همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه حمایت از حقوق ملت فلسطین، مخالفت با استفاده ابزاری از حقوق بشر، رویارویی با تروریسم و افراط گری، حل سیاسی بحران سوریه و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام، بحث و تبادل نظر شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104467