نامه پادشاه مراکش به دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت قدس

تاریخ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ | عنوان: مراكش


پادشاه مراکش در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی را محکوم کرد.


«محمد ششم» در نامه‌ای به «آنتویو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، جامعه جهانی را به اقدام برای ملزم کردن این رژیم به توقف تجاوزات خود فراخواند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که محمد ششم در نامه خود آورده است: متأسفانه هر بار که نشانه‌هایی از فرصت برای احیای روند سازش بین فلسطینیان و اسرائیل دیده می‌شود، این رژیم به ایجاد تنش برای ناکام گذاشتن این تلاش‌ها روی می‌آورد.

محمد ششم همچنین در نامه خود آورده است که اسرائیل اخیرا تدابیر تحریک‌آمیز خطرناکی را اتخاذ کرده است که از جمله آن نصب دوربین‌های مراقبت در سراسر مسجدالاقصی، کار گذاشتن دروازه‌های الکترونیک برای بازرسی نمازگزاران و حمله به مسئولان و کارکنان اوقاف اسلامی است.

وی افزود که این اقدامات غیرقانونی به کرامت ساکنان قدس لطمه زده و احساسات همه فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند و ممکن است به ایجاد خشم عمومی و پیچیده شدن اوضاع اراضی فلسطین منجر شود.

پادشاه مراکش که ریاست کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد، خواستار مداخله فوری گوترش برای وادار کردن مسئولان رژیم صهیونیستی به احترام به وضعیت قانونی و تاریخی قدس و اماکن مقدس و لغو همه اقدامات غیرقانونی شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104454