سفر هیأت ایرانی به آفریقای جنوبی با هدف بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط

تاریخ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


هیأت اقتصادی و علمی ایران که به ریاست مدیرکل آفریقای وزارت خارجه با هدف بررسی راه‌های گسترش روابط به آفریقای جنوبی سفر کرده، در نشست‌های دوجانبه با همتایان زمینه‌های تقویت همکاری‌‌ها را مورد بررسی قرار دادند.


هیأت فنی - تخصصی اقتصادی، علمی جمهوری اسلامی ایران که با هدف بررسی راه‌های گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه به آفریقای جنوبی سفر کرده، طی چند روز گذشته در نشست‌های دوجانبه با همتایان آفریقای جنوبی، زمینه‌های مختلف همکاری‌ها را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار داد.

در این هیأت که به ریاست مهدی آقاجعفری مدیرکل آفریقای وزارت خارجه به پرتوریا عزیمت کرده است، نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، بانک مرکزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندارد و نیز بخش خصوصی بانک پاسارگاد، اتاق بازرگانی، هواپیمایی ماهان و شرکت یکم (آب و فاضلاب) حضور دارند.

آقاجعفری هدف از این سفر را مذاکره و تبادل نظر بخش‌های تخصصی دو کشور به منظور تقویت مناسبات تجاری، اقتصادی و علمی در دوران پسابرجام عنوان کرد و افزود: با توجه به فضای مثبت بین‌المللی و عزم و اراده جدی سران دو کشور مبنی بر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، هیأت فنی و تخصصی کشورمان با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و با رویکرد عملیاتی و اجرایی و با دستور کار پیگیری اجرای توافقات قبلی، نهایی کردن اسناد مبادله شده و ایجاد تسهیلات لازم برای فعالان تجاری و اقتصادی دو کشور و در مجموع بسترسازی مناسب جهت برگزاری موفقیت آمیز سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور عازم آفریقای جنوبی شده و طی دو روز نشست و گفت‌وگوی رو در رو  و فشرده به نتایج مثبتی دست یافته است.

محسن موحدی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی نیز با مثبت ارزیابی کردن این سفر، حضور بخش‌های مختلف کشور در هیأت اعزامی و استقبال و برنامه‌ریزی خوب طرف آفریقای جنوبی طی دو روز گذشته را نشانه اراده و اشتیاق مشترک دو طرف برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف توصیف کرد.

 قرار است نتایج سفر این هیات به نشست مرداد ماه معاونان وزرای خارجه دو کشور در تهران ارائه شود.

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در سه ماهه سوم سالجاری به ریاست وزرای خارجه دو کشور در پرتوریا برگزار خواهد شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104433