الشرق‌الاوسط: حماس برای اقامت رهبرانش در الجزایر درخواست داده است

تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ | عنوان: الجزاير


یک روزنامه فرامنطقه‌ای ادعا کرد حماس که اکنون با درخواست قطر برای خروج اعضایش از این کشور روبروست، از الجزایر خواسته اجازه اقامت این اعضا را در کشورش بدهد.


روزنامه «الشرق‌الاوسط» به نقل از منابع فلسطینی نوشت پس از آنکه قطر از برخی از اعضای حماس درخواست کرده دوحه را ترک کنند این جنبش به دنبال اقامت این اعضای خود در الجزایر است.

در این گزارش آمده است الجزایر درخواستی رسمی در این رابطه از حماس دریافت کرده ولی تا کنون پاسخی به آن نداده است.

الشرق‌الاوسط افزود حماس که امروز اعضایش در غزه، لبنان، مالزی و قطر پراکنده‌اند نمی‌خواهند در فقط یک کشور حاضر باشند و تلاش می‌کنند با حضور کمتر اعضا در کشورهای مختلف و تقسیم وظایف، از حجم فشار بر دولت‌های میزبان بکاهند.

در ادامه این گزارش آمده است پس از تجربه سوریه، قطر و ترکیه ، حماس دیگر نمی‌خواهد که ثقل سیاسی‌اش در هیچ کشور عربی متمرکز باشد و به همین دلیل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تصمیم گرفت در غزه باقی بماند تا غزه مرکز این ثقل سیاسی باشد.

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس که هم‌اکنون مقیم الجزایر است بر تمایل اعضای این جنبش برای اقامت در الجزایر تاکید کرده و چند ماه پیش درخواست افتتاح دفتر حماس در الجزایر را داد اما پاسخی رسمی نشنید.

یکی از شروط کشورهای محاصره کننده قطر، خروج رهبران حماس از  دوحه است. قطر چند روز قبل از آغاز رسمی بحران اختلافات، از اعضای حماس خواست بود این کشور را ترک کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104416