نقشه راه پیشنهادی رئیس دولت وفاق لیبی برای برگزاری انتخابات

تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲ | عنوان: ليبي


رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از نقشه راه پیشنهادی خود برای دعوت به برگزاری انتخابات مشترک ریاست‌ جمهوری و پارلمانی در ماه مارس ۲۰۱۸ خبر داد.

 


«فائز السراج» با اشاره به نقشه راه پیشنهادی خود برای برگزاری انتخابات مشترک ریاست‌جمهوری و پارلمانی گفت که در این انتخابات رئیس‌جمهور و نمایندگان پارلمان به مدت 3 سال یا تا پایان تدوین قانون اساسی و برگزاری همه‌پرسی درباره آن انتخاب می‌شوند.

وی اشاره کرد که رئیس‌جمهور مستقیما از سوی ملت انتخاب می‌شود و این نقشه راه مبتنی بر اصول متمم قانون اساسی، توافقنامه سیاسی و اصول ملی است و به همه این فرصت را می‌دهد تا در ساختن دولت آینده لیبی با اراده ملی آزاد سهیم باشند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، نقشه راه پیشنهادی سراج شامل 9 بند از جمله استمرار اجرای توافقنامه سیاسی و تداوم فعالیت دولت وفاق ملی تا زمان تعیین نخست‌وزیر از سوی رئیس‌جمهور منتخب است.

از دیگر موارد این نقشه راه این است که کمیساریای عالی انتخابات با هماهنگی سازمان ملل و کمک اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا بر روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان نظارت خواهند داشت.

سراج همچنین برقراری آتش‌بس و توقف همه درگیری‌ها در سراسر کشور به استثنای مبارزه با تروریسم که در توافقنامه سیاسی لیبی و معاهدات بین‌المللی ذکر شده، خواستار شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104413