نیجریه بر آمادگی کشورش برای همکاری فنی با ایران تاکید کرد

تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶ | عنوان: نيجريه


خبرگزاری نیجریه (نان) روز جمعه اعلام کرد که وزیر علوم و فناوری این کشور تمایل و آمادگی کشورش را برای شروع همکاری های فنی با ایران اعلام کرد.


اوگبونیا اونو، وزیر علوم و فناوری نیجریه امروز در دیدار با مرتضی (رحیمی) زارچی، سفیر ایران در ابوجا ابراز تمایل کرد ابوجا و تهران بتوانند روابط خود را به وی‍ژه در حوزه علم و فناوری بیش از همیشه تقویت و استحکام بخشند.
وی مناسبات دو کشور را گرم و صمیمی توصیف کرد و گفت: اگرچه تاکنون قدم های بزرگی برای تقویت این مناسبات برداشته شده است اما این سطح از همکاری ها کافی نیست، چرا که معتقدیم ایرانی ها از جمله ملت هایی هستند که همواره خود را برای استفاده از علم و فناوری برای ملت ساز متعهد می دانستند.
وزیرعلوم و فناوری نیجریه همچنین با اشاره به ملاقات قبلی خود با همتای ایرانی اش در پاکستان، سطح پیشرفت های علمی و فنی ایران را قابل ستایش دانست و خواستار همکاری سرمایه گذاران ایران در حوزه علم و فناوری نیجریه شد.
رحیمی زارچی نیز ضمن تایید و صحه گذاشتن بر اظهارات میزبان خود، گفت: گسترش این روابط دوجانبه بدان روی اهمیت دارد که تهران و ابوجا تاکنون تلاش کردند با تنوع دادن به اقتصاد مبتنی بر فناوری و کشاورزی، در پی یافتن منابع درآمد جایگزین نیز باشند.
وی از علاقه و آمادگی سرمایه گذاران ایرانی برای مشارکت در بخش علم و فناوری نیجریه خبر داد و در عین حال خواستار توسعه مناسبات دو کشور در دیگر حوزه ها نیز شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104408