محاکمه رهبر جنبش اعتراضی در شمال مراکش

تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ | عنوان: مراكش


«ناصر الزفزافی» یکی از رهبران جنبش اعتراضی در شمال مغرب که ماه مه گذشته بازداشت شده بود، دیروز محاکمه شد.


الزفزافی که اواخر ماه مه گذشته به دنبال قطع کردن خطبه‌های نماز جمعه شهر الحسیمه به اتهام اهانت به امام جمعه و تحریک مردم به اعتراضات بازداشت شده بود، دیروز محاکمه شد.

مسئولان مراکشی اتهاماتی از قبیل اهانت به دولت و بر هم زدن امنیت داخلی، را به وی وارد کرده‌اند.

حدود 8 ماه پیش یک ماهی‌فروش دوره‌گرد در شهر الحسیمه سعی داشت ماهی‌های خود را از دست پلیس بگیرد که در داخل کامیون کشته شد و همین مسئله باعث آغاز تظاهرات‌های مردمی در این شهر شد.

طی 8 ماه گذشته تظاهرات‌‌های مسالمت‌آمیز تقریبا هر روز در شهر الحسیمه و شهرک امزورین برگزار می‌شود و هزاران نفر با شرکت در این تظاهرات خواستار توسعه در منطقه الریف شدند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود که با فرا رسیدن فصل تابستان نیروهای پلیس از اماکن عمومی معروف در الحسیمه و امزورین خارج شدند تا آرامش به این منطقه بازگردد اما برگزاری اعتراضات به طور کامل تمام نشده است و تعدادی از جوانان علاوه بر برگزاری تجمع‌های خودجوش در ساحل در شبکه‌های اجتماعی نیز مطالبی را منتشر کرده و خواستار آزادی زندانیان شده و نسبت به سرنوشت این زندانیان از جمله خانم «سیلیا زیانی» از رهبران جنبش اعتراضی در شمال مراکش که گفته می‌شود از افسردگی شدید رنج می‌برد، ابراز نگرانی کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104393