رایزنی وزرای خارجه ایران و موریتانی در نواکشوت

تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ | عنوان: موريتاني


وزرای خارجه ایران و موریتانی در نواکشوت ضمن بررسی راه های گسترش مناسبات دوجانبه درباره برگزاری سازوکار مشورت های سیاسی منظم و مستمر بین دو کشور تبادل نظر کردند.


حمدجواد ظریف و اسلکو احمد ایزید بیه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موریتانی پیش از ظهر دیروز (دوشنبه) در نواکشوت دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار ظریف با تشکر از مهمانوازی گرم دولت و ملت دوست و‌ برادر و با فرهنگ موریتانی اظهار داشت: موریتانی سابقه طولانی در‌ میانه روی دینی دارد. سیاست مستقل شما در روابط بین الملل هم موجب جایگاه ویژه شما شده است.

وی افزود: ما آمادگی داریم همه توافقات گذشته را اجرایی کنیم و موارد جدید را هم با جدیت پیگیری کنیم. 

در ادامه طرفین در خصوص گسترش همکاری های بانکی و تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در بخشهای معدن، انرژی، کشاورزی و شیلات تبادل نظر کردند.‌

همکاری های علمی و تکنولوژی، هوا فضا، دارو و درمان، بیوتکنولوژی، همکاری های علمی و دانشگاهی بطور خاص مورد توجه قرار گرفت. 

وزرای خارجه دو کشور همچنین در خصوص برگزاری سازوکار مشورت های سیاسی منظم و مستمر بین دو کشور تبادل نظر کردند.

رایزنی در خصوص مسائل منطقه ای و مبارزه با تروریسم و افراط همکاری عملی و فکری از دیگر محورهای گفتگوهای ظریف و اسلکو احمد ایزید بیه بود.

محمدجواد ظریف در سومین مقصد سفرش به شمال آفریقا لحظاتی پیش با بدرقه وزیر امور خارجه موریتانی نواکشوت را به مقصد تونس ترک کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104337