ماکرون تداوم مشارکت نظامی فرانسه در مالی و ساحل را تأیید کرد

تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ | عنوان: آفريقا


رئیس‌جمهور جدید فرانسه در نخستین سفر خود به منطقه ساحل و مالی، بر ادامه مشارکت نظامی تاکید کرد.


رئیس‌جمهور جدید فرانسه در نخستین سفر خود به منطقه ساحل و مالی بر تداوم تعهد و مشارکت نظامی فرانسه برای تأمین امنیت این منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» همچنین در جریان دیدار با نظامیان فرانسوی مستقر در گائو ضمن تأکید بر تداوم مشارکت نظامی فرانسه در منطقه ساحل از تسریع عملیات‌ها علیه گروه‌های تکفیری خبر داد.

رئیس‌جمهور جدید فرانسه اعلام کرد که قصد دارد شراکت خود با آلمان برای برقراری امنیت در مالی را تقویت کند و در این خصوص با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز گفت‌وگو کرده است.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مالیایی خود در اظهاراتی در این خصوص گفت: «فرانسه از ابتدا در کنار شما بوده و آنچه می‌خواهم به طور شفاف به شما می‌گویم این است که پاریس همچنان در این مسیر به حرکت خود ادامه خواهد داد و عزم فرانسه برای تأمین امنیت مالی و منطقه ساحل با تداوم مشارکت نیروهای ما در چارچوب نقشه‌راه دیپلماتیک و سیاسی کامل خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 400 نظامی فرانسوی در چارچوب عملیات فرانسه در منطقه آفریقایی ساحل موسوم به «برخان» (Barkhane) در 5 کشور مالی، نیجر، بورکینافاسو، چاد و موریتانی مستقر هستند.

فرانسه در چندین عملیات خارجی از جمله عملیات‌ «شَمَل» در خاورمیانه (Chammal) علیه گروه تروریستی داعش، عملیات «برخان» (Barkhane) در منطقه آفریقایی ساحل و عملیات «سانگاریس» (Sangaris) در آفریقای مرکزی که 31 اکتبر گذشته به پایان رسید، مشارکت دارد.

براساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 8000 نظامی در چارچوب عملیات شمل و برخان مشارکت دارند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104226