تشکیل کمیته‌ تدوین طرح آشتی ملی در لیبی

تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ | عنوان: ليبي


شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی دستور تشکیل کمیته مقدماتی جهت تدوین سازو‌کار جامع طرح آشتی ملی را صادر کرد.


شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با اعلام تشکیل کمیته تدوین طرح آشتی ملی تأکید کرد که این کمیته مسئولیت اجرای رایزنی‌ها و گفت‌وگو در سطح ملی در خصوص آشتی ملی در سراسر کشور با طرف‌های مربوطه و هیأت‌های اصلی را بر عهده خواهد داشت.

رسانه‌های آفریقا با اعلام این خبر، تأکید کردند که این کمیته تحت نظارت شورای ریاستی و متشکل از 15 عضو خواهد بود که بزودی بر اساس معیارهای تجربه، تخصص، بی‌طرفی و خوش‌نامی انتخاب خواهند شد.

ارائه گزارشات ماهیانه درباره نتایج و عملکرد این کمیته به شورای ریاستی و تعیین ضوابط کاری داخلی آن از مأموریت‌های این کمیته است که مأموریت آن چهار ماهه است و می‌توان این مدت را دو ماه دیگر تمدید کرد.

دستور تشکیل این کمیته پس از نشست اخیر «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی و خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی در ابوظبی، صادر شد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 شاهد هرج و مرج و دودستگی است و در حال حاضر دارای سه حکومت یکی دولت وفاق ملی که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته و دوم دولت الإنقا‌ذ (نجات) در طرابلس و دیگری دولت طبرق در شرق که نیروهای خلیفه حفتر نیز به آن وابسته است، برخوردار می‌باشد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104211