رایزنی مدیرکل آفریقای وزارت خارجه ایران با وزیر خارجه سنگال درباره مناسبات دوجانبه

تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ | عنوان: سنگال


در دیدار مدیرکل آفریقای وزارت خارجه ایران با وزیر خارجه سنگال روابط رو به گسترش ٢ کشور در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، بانکی و تجاری و همچنین تسهیل در صدور روادید تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی آقاجعفری مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه در چارچوب سفر به چند کشور غرب آفریقا امروز (سه‌شنبه) در داکار با «مانکور اینجای» وزیر امور خارجه سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که با حضور قشقاوی سفیر ایران در سنگال انجام شد، روابط رو به گسترش دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، بانکی، تجاری، بهداشتی و کشاورزی، آموزشی و همچنین تسهیل در صدور روادید تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

دراین دیدار  همچنین بر تقویت همکار‌ی‌ها در سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا تاکید شد.

پیش از این دیدار، مدیرکل و دبیرستاد آفریقا با خانم «رحمت الله فای» مدیر آسیا، پاسیفیک و خاورمیانه وزارت خارجه سنگال در جلسه‌ای مشترک، همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مورد گفتگو قرار داد.

در این نشست مدیران ادارات اقتصادی بین‌المللی، حقوقی کنسولی وزارت خارجه سنگال نیز حضور داشتند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104189