اتحادیه عرب توقف درگیری‌های نظامی در جنوب لیبی را خواستار شد

تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ | عنوان: ليبي


فرستاده ویژه اتحادیه عرب در لیبی تمامی طرف‌های لیبیایی را به توقف درگیری‌های نظامی در جنوب این کشور فراخواند.


«صلاح‌الدین الجمالی» ضمن درخواست از طرف‌های درگیری در جنوب لیبی برای توقف فوری عملیات‌های نظامی، تأکید کرد که استفاده از گزینه نظامی و سلاح نه تنها بحران را حل نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر و طولانی‌تر خواهد کرد.

پایگاه خبری «بوابه إفریقیا» به نقل از الجمالی گزارش داد که حل بحران لیبی تنها از طریق حضور تمامی طرف‌های درگیر لیبی در پای میز مذاکره و اجرای توافقنامه الصخیرات، محقق خواهد شد.

فرستاده ویژه اتحادیه عرب در لیبی همچنین اشاره کرد که روند مسالمت‌آمیز حل بحران لیبی در این مرحله و پس از توافق صورت گرفته درباره تشکیل کمیته گفت‌وگوی سیاسی برای به جریان انداختن توافقنامه الصخیرات، نتایج مثبتی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که کمیته گفت‌وگوی سیاسی که قرار است بزودی تشکیل شود، روند مسالمت‌آمیز بحران لیبی را تقویت نماید و تأثیرات مثبتی بر تحول اقتصادی لیبی که اکنون شاهد بهبود در بخش نفت و تولید روزانه 700 هزار بشکه است، داشته باشد.

از سوی دیگر «مارتین کوپلر» رئیس هیأت سازمان ملل در لیبی خواستار پایان دادن به تجارت انسان شد و گفت که تجارت انسان جنایتی ضد بشری است و بایستی عاملان ارتکاب این جنایت مجازات شوند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104170