دیدار «عمار حکیم» با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مصر

تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ | عنوان: مصر


رئیس ائتلاف ملی، بزرگ‌ترین جریان سیاسی عراق که به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.


سید «عمار الحکیم» صبح سه‌شنبه به همراه تعدادی از اعضای پارلمان عراق با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در کاخ الاتحادیه دیدار کرد.

پایگاه خبری الیوم‌السابع همچنین گزارش داد که عمار حکیم پس از این دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در مقر وزارت خارجه این کشور دیدار و درباره پرونده‌های دارای اهتمام مشترک از جمله اوضاع سیاسی و نظامی گفت‌وگو کرد.

«أحمد أبوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر تصاویری از این نشست را منتشر کرد اما به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که شکری در این دیدار بر حمایت قاهره از تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی در عراق تأکید کرد.

شکری همچنین موضع دائمی مصر در خصوص حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق، تحقق آشتی ملی در عراق، پایان دادن به خونریزی‌ها در این کشور و تشریک مساعی برای مبارزه با تروریسم و بازگشت صلح و ثبات به عراق را مورد تأکید قرار داد.

طبق این گزارش، عمار حکیم در این دیدار نسخه‌ای از طرح ابتکاری خود درباره حل‌وفصل سیاسی در عراق را تقدیم شکری کرد و وی را در جریان اوضاع سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی عراق قرار داد.

عمار حکیم دیشب وارد قاهره شد و در این باره «حبیب الصدر» سفیر جمهوری عراق در قاهره اعلام کرد که حکیم بنا به دعوت رسمی مقامات مصر به قاهره سفر کرده است و در این سفر با السیسی، «شریف اسماعیل» نخست‌وزیر و «علی عبدالعال» رئیس پارلمان مصر دیدار می‌کند.

سفیر عراق در قاهره همچنین گفت که حکیم در این سفر با أحمد أبوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، أحمد الطیب شیخ الأزهر و پاپ تواضروس دوم رهبر قبطی‌های مصر دیدار خواهد کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=104168