افشای سخنان منتشر نشده قذافی درباره امام موسی صدر

تاریخ ۰۱ آذر ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۰ | عنوان: ليبي


اخیرا بخشی از صدای معمر قذافی رهبر لیبی را منتشر کرده است که در آن قدافی درباره امام موسی صدر سخنانی عصبی و توهین آمیز به زبان می آورد.در این قطعه صوتی که مشخص نیست دقیقا به چه زمانی متعلق است اما گمان می رود مربوط به قبل از ناپدید شدن صدر باشد، قذافی، رشد و نفوذ امام موسی صدر در جنوب لبنان را به شاه و ساواک نسبت می دهد.
به گزارش خبرنگار پارسینه، جنبش امل لبنان اخیرا بخشی از صدای معمر قذافی رهبر لیبی را منتشر کرده است که در آن قدافی درباره امام موسی صدر سخنانی عصبی و توهین آمیز به زبان می آورد.

در این قطعه صوتی که مشخص نیست دقیقا به چه زمانی متعلق است اما گمان می رود مربوط به قبل از ناپدید شدن صدر باشد، قذافی، رشد و نفوذ امام موسی صدر در جنوب لبنان را به شاه و ساواک نسبت می دهد.

رهبر لیبی همچنین امام موسی صدر را به همکاری با اسرائیل و دسیسه بر علیه ناسیونالیسم عربی متهم می کند!

امام موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي وارد ليبي، و در روز 9 شهريور ربوده گرديد. دستگاههاي قضايي دولتهاي لبنان و ايتاليا، و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما تكذيب نمود. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نگفته است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=10401