اعلام آمادگی «یحیی جامع» رئیس‌جمهور گامبیا برای کناره‌گیری از قدرت

تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ | عنوان: گامبيا


رئیس جمهور موریتانی اعلام کرد «یحیی جامع» رئیس‌جمهور گامبیا (که دوره ریاست‌جمهوری‌اش تمام شده ) برای کناره‌گیری از قدرت رضایت داده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» به نقل از «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور موریتانی اعلام کرد «یحیی جامع» رئیس‌جمهور گامبیا موافقت کرده از قدرت کنار برود.

محمد ولد عبدالعزیز صبح امروز (جمعه) کنفرانسی خبری با «آلفا کوندی» رئیس‌جمهور گینه در فرودگاه بین‌المللی نواکشوط برگزار کرد و در این کنفرانس درباره آخرین تحولات گامبیا صحبت شد.

رئیس‌جمهور موریتانی گفت: یحیی جامع برای کناره‌گیری از قدرت به نفع گزینه‌های مسالمت‌آمیز در گامبیا اعلام آمادگی کرده است.

رئیس‌جمهور گینه نیز ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس‌جمهور موریتانی برای حل مسالمت‌آمیز موضوع گامبیا ، از تمامی طرف‌ها در این کشور (گامبیا) درخواست کرد با تلاش‌های انجام شده برای حل این موضوع همکاری کنند.

در جریان انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در گامبیا، «یحیی جامع» که از سال ۱۹۹۴ قدرت را در اختیار دارد، از «آدام بارو» شکست خورد. جامع در ابتدا در اقدامی که مورد تمجید جامعه بین‌الملل قرار گرفت، اعلام کرد که شکست را پذیرفته و قصد دارد از قدرت کنار رود. اما با گذشت یک هفته، او از این تصمیم صرف نظر کرده و اعلام کرد که نتایج انتخابات را قبول ندارد.

در پی خودداری جامع از انتقال قدرت، سنگال و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا دو شب پیش (چهارشنبه شب) اعلام کردند که آماده‌اند با مداخله نظامی قدرت را به بارو منتقل کنند. نیروهای ارتش سنگال و نیجریه دیشب برای بازگرداندن حاکمیت قانون وارد گامبیا شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103962