وضعیت فوق‌العاده در گامبیا یک روز مانده به پایان ریاست‌جمهوری‌ «یحی جامع»

تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ | عنوان: گامبيا


رئیس‌جمهور گامبیا که تنها یک روز به پایان ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده است، به مدت ۹۰ روز در کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحی جامع» رئیس‌جمهور گامبیا طی نطقی تلویزیونی وضعیت فوق‌العاده در سراسر کشور اعلام کرد.

وی همچنین درباره انجام هر گونه اقداماتی خارج از قانون گامبیا، ایجاد خشونت و یا هر گونه اقداماتی که به آرامش و امنیت عمومی آسیب برساند، هشدار داد.

بنابر گزارش شبکه عربی بی‌بی‌سی، جامع تأکید کرد که نیروهای امنیتی دستوراتی برای حفظ صلح، قانون و نظم و امنیت عمومی دریافت کرده‌اند.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در گامبیا بیانگر آن است که جامع اصرار به مخالفت با تحویل قدرت به «آداما بارو» رئیس‌جمهور منتخب را دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری دسامبر گذشته پیروزی کسب کرده است.

جامع با وجود فشارهای اتحادیه آفریقا و مجامع بین‌المللی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرده و خواستار برگزاری مجدد انتخابات شده است.  

رهبران جریان‌های معارض این کشور در این باره گفتند که اعلام وضعیت فوق‌العاده در کشور به معنای خودداری جامع از تحویل قدرت به بارو است.

از سوی دیگر کشورهای عضو گروه اقتصادی غرب آفریقا «ایکواس» یک گروه نظامی برای مداخله در گامبیا را آماده کرده اما گفته‌اند که مداخله نظامی آخرین گزینه برای حل بحران در این کشور است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103958