اولاند: حضور نظامی فرانسه در مالی طولانی خواهد بود

تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ | عنوان: مالي


رئیس‌جمهور فرانسه طی پیش‌بینی از طولانی بودن مدت زمان حضور نظامیان فرانسوی در کنار نظامیان مالی بمنظور آموزش آنها و مبارزه با گروه‌های تکفیری حاضر در این کشور خبر داد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور فرانسه که دیروز شنبه یمنظور شرکت در بیست و هفتمین نشست فرانسه-آفریقا در باماکو پایتخت مالی حضور یافته بود، طی کنفرانسی مطبوعاتی از طولانی بودن حضور نظامیان فرانسوی در کنار نظامیان مالی بمنظور آموزش آنها و مبارزه با گروه‌های تکفیری حاضر در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فرانسوآ اولاند» طی اظهاراتی اعلام کرد: «حضور نظامیان فرانسوی در کنار نظامیان مالی بمنظور آموزش آنها و مبارزه با گروه‌های تکفیری حاضر در این کشور طولانی خواهد بود. ما در چارچوب عملیات «بارخان» (Barkhane) تا زمانیکه مقامات مالی تصمیم بگیرند در این کشور خواهیم ماند.

وی افزود: «هدف ما آموزش نیروهای ارتش آفریقاست تا آنها بتوانند خود مأموریت خود را انجام دهند و امنیت منطقه ساحل-صاحارا را تأمین کنند اما این امر زمان‌بر خواهد بود چرا که ما با گروه‌های تروریستی مسلح خاص و مصمم برای ناپایدار کردن تمام منطقه روبرو هستیم.»

 

 

رئیس‌جمهور مالی نیز طی این کنفرانس مطبوعاتی به نوبه خود در اظهاراتی اعلام کرد: «اوضاع کنونی همکاری میان فرانسه و ارتش‌های ما را توجیه می‌کند و قطعا نیروهای فرانسوی تا زمانی که لازم باشد برای کمک به تأمین امنیت ما در مالی بای خواهند ماند.»

عملیات Barkhane که در سال 2014 میلادی جایگزین عملیات Serval شد، دستکم 3500 سرباز مستقر در پنج کشور بورکینافاسو، جمهوری چاد، مالی، موریتانی و نیجر دارد که با شبه‌نظامیان مبارزه می‌کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103952