اتحادیه آفریقا خواستار احترام رئیس جمهوری گامبیا به نتیجه انتخابات شد

تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲ | عنوان: گامبيا


اتحادیه آفریقا روز شنبه از یحیی جامه رئیس جمهوری گامبیا خواست به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور احترام گذارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، جامه نخست مغلوب شدن در انتخابات ریاست جمهوری گامبیا را پذیرفت، اما بعد تغییر نظر داد و شکست خود را رد کرد.
در همین حال، انکوسوزانا دلامینی زوما رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت: رئیس این کمیسیون قویا از یحیی جامعه می خواهد زمینه گذار مسالمت آمیز و انتقال قدرت به رئیس جمهوری جدید گامبیا را فراهم کند.
جامه که بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری اول دسامبر گامبیا (11 آذر ماه) شکست را پذیرفت، روز جمعه این مساله را رد و اعلام کرد که تحقیقات از خطاهای غیرقابل قبول مقام های انتخاباتی پرده برداشته است و وی نمی تواند قدرت را به آداما بارو رقیب خود واگذار کند.
دلامینی زوما ادعای جامه را رد کرد و گفت که انتخاب بارو، نمایش واقعی خواست مردم است.
وی با اشاره به اینکه همه طرف ها در گامبیا باید به حکومت قانون تن دهند، یادآور شد که شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در نشستی فوریت دار مساله انتخابات این کشور را مورد بررسی قرار می دهد.
به دنبال سخنرانی جامه در روز جمعه در خصوص رد شکست خود در انتخابات، نظامیان گامبیا در خیابان های این کشور کوچک واقع در غرب آفریقا مستقر شدند.
کمیسیون انتخابات گامبیا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، آداما بارو را پیروز انتخابات معرفی کرد.
جامه پس از به قدرت رسیدن در سال 1994 در جریان کودتایی آرام و بدون خونریزی در گامبیا، 22 سال بر این کشور آفریقایی حکمرانی کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103876